2 Aralık 2011 Cuma

yisssen de ölüyon yimissen de :))




Bundan 9 sene önce diyabetle tanıştığımda ilk yaptığım şey diyabet merkezine üye olup oradaki diyabetlilerle tanışmak oldu. Aynı hastalığa sahip insanları tanımak,onların hikayelerini dinlemek beni biraz rahatlatır diye düşünmüştüm..Okuldan yeni mezun olduğum için çalışma hayatına henüz başlamamıştım.Onun için hemen hemen her seminere ve eğitime katılıyordum.Her yaştan insan geliyordu oraya.Bir gün merkezin kurucu ortaklarından olan doktorumuz Galip bey diyabetin sinirlerde açtığı tahribattan,stresten uzak durmamız gerektiğinden bahsediyordu.''Öyle her şeyi kafanıza takmayın,şeker o kadar hassastır ki bugün hava bulutlu mu olacak diye düşününce bile iner çıkar''dedi.Galip beyin konuşması arka sıralardan gelen kocaman bir oflamayla kesildi.65-70 yaşlarında suratı beş karış,hayattan bıkmış,hani şu evlendirme programlarına gidip hiç olmadık zamanda olmadık sorular soran teyzeler var ya.Tam öyle bir kadın, biraz da cırtlak sesiyle şöyle dedi.

Teyze   : Hinci yavrım sen 2 satden beri burda anladıpdurusun.Yok şekeriniz yükselmecemiş,yok hava
               bulutlumumuş,yok stresden uzak durcemişiz.Benim gözü kör olasıca kiracı pare yatırmamış gene
               geçen ayda böle etdi bu dürsü.Cepde para yok pul yok.Sen hinci de baken bene benim şekerim
               nasıl yükselmecek.

Toplantı salonundaki herkes kahkahaya boğulur....

Doktor :Teyzecim benim de size anlatmak istediğim bu.Bu tür durumlara karşı her zaman temkinli olmanız
             gerekiyor.Öfkenizi kontrol altına almalısınız.

Teyze :Öfkemi gontrol etcemişim hunun dedini bak.ben para yok deyon sen ne deyon.

Aynı teyze diyetisyenimiz geldiğinde şöyle bir konuşmaya imza attı.

Diyetisyen    : Arkadaşlar öğünlerimize çok dikkat etmemiz gerekiyor.Hepinizin mutlaka karbonhidrat
                        sayımını öğrenmesi gerekiyor.Öğünlerinizde yediğiniz ekmek dilimine,proteine,nişastaya
                        herşeye dikkat etmelisiniz.
                   
Teyze           : A yavrım önümüz bayram ben hinci baklavı bilen yimecen mi?

Diyetisyen   : Hayır teyzecim.Şekeriniz düşerse belki ama normal zamanda yememeniz lazım.Özellikle
                        ağdalı tatlılara çok dikkat etmeniz gerekiyor.
             
Teyze          : Bunun biri pare almecen sinir olmecen deyo.Biri de datlı yimecen deyipduru.Kim dinnecek ona.
                      Yisssen de ölüyon yimissen de...

Toplantı salonunundaki herkes gülme krizine girdiği için toplantıya bir süre ara vermek zorunda kalmıştık.

Aslında her diyabetli bu teyze gibi.Kendimizi ört bas etmenin bir anlamı yok.Kafaya takmayalım diyoruz
ama insan hayatta bazen öyle şeylerle karşılaşıyor ki şeker,tuz dinlenmiyor valla.Bazen de canımız tatlı birşeyler çekiyor.Yada zamansız karnımız açıkıyor. İçimizde hesaplaşma başlıyor hemen.Yok bunu yememem lazım,şimdi yesem şekerim şu kadar olur.Sonra başıma ağrı girer.Yada yerim bir sonraki öğünde insülini fazla yaparım.Karşıdan da pek güzel görünüyor.Yisssenn de ölüyon yimissen de durumları hepimizde oluyor anlayacağınız.

11 yorum:

ibeking dedi ki...

teyze stand up yapmış size :))

Münevver dedi ki...

Evet öyle oldu biraz.Hatta arada kendini kaybedip doktorları falan azarlıyordu :)

Adsız dedi ki...

bek bi güzel olmuş eferin kızz :)))

Münevver dedi ki...

Teşekkür ederim efendim

Adsız dedi ki...

iş yerinde bloğunu açmış vede okumuş bulundum. gülme krizine soktun beni. saol. ( millet bana bakıyo ne gülüyo bu die )

Münevver dedi ki...

Sizi güldürebildiysem ne mutlu :)Yorum bırakırken isim de yazarsanız sevinirim.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

canım merhaba öncelikle sana ve diğer bütün hastalara Rabbimden acil şifalar bol sabır dilerim
yazını okuyorum güleyimmi ağlayayımmı bilemedim şive çok hoşuma gitti ama teyzenin anlamamasına üzüldüm
sevgiler gönderiyorum:))

Münevver dedi ki...

İyi dileklerin için teşekkür ederim sevgili Fatma.Blogunu inceledim çok hoş tarifler var.

Adsız dedi ki...

Canımmmmm çok güzel yazmışsın, tam senlik bir yazı olmuş.Teyze doğru demiş, rakı içen ölüyo da su içen ölmüyo mu :))

Münevver dedi ki...

Rakı içenin biraz daha erken ölme ihtimali var o kadar :)

Unknown dedi ki...

herhalde kayıt oldum